Eğitim

Açık Liseyi Nasıl Okuyabilirim

Açıktan Lise Nasıl Okunur, Açık Öğretimden Lise Okuma

Ortaokulu bitirdikten sonra normal lise okumak için imkanlarınız el vermiyorsa açıktan lise okuyarak eğitiminizi tamamlayabilirsiniz. Dışarıdan okumak olup yıl boyunca yapılan 3 sınava katılıyorsunuz her birinden 30 kredilik ders almaktasınız 180 190 krediye ulaştığınız durumunda lise diplomanızı alıp üniversite okumanıza imkan sağlıyor. Açık lise sayesinde genel kültür, sayısal gibi bölümler seçilebilmektedir. Seçtiğimiz bölümde mezun olma puanı farklılık gösteriyor. Dışarıdan okuyacaklar açık meslek lisesi üzerinden okursa haftada 2-3 gün okula giderek ders almaları gerekmektedir.

Açık liseye başvurularınızı bulunduğunuz ilçede yer alan halk eğitim merkezlerine başvurarak yapabilirsiniz. Bankaya ücret dahili 20 25 TL yatırıyorsunuz ardından okul aile birliği için 5 TL ve ortaokul diplomalarınızı götürüp gerekli işlemleri yaptırabiliyorsunuz. Sizlere kimlik ve bilgilerinizi verecekler bunlar şifre olacaktır. Açık lisede ders seçiminiz internet üzerinden yapmaktasınız. Açıktan lise okuyanlar belirli tarihler arasında sınav yerlerini internet üzerinden şifreleri ve açık öğretim bilgileri ile giriş yaparak takip edebilirler.

Mezun olmak daha kolay gibi gelmektedir. Sınavlarınız test şeklinde olup başarıyı yakalamanız mümkündür. Kitap ihtiyacınızı halk eğitim merkezlerinden alarak tamamlayabilirsiniz.

Açıktan lise okuyacaklar için okumak zor mu aslında değil test olup geç puanı 45 olduğundan dolayı geçmeniz mümkündür. Doğru şekilde geçme işlemi yapabilirseniz mezun olabilirsiniz.

açık öğretim lisesi

116 Yorumlar

  1. Merabalr ben ortaokul 6 sınıfta biraktim neyapabilirim okuyabilmek için 6 sınıftan mi? Baslayacam geri . ?

  2. Merabalr ben ortaokul 6 sınıfta biraktim neyapabilirim okuyabilmek için 6 sınıftan mi? Baslayacam geri ?

  3. Merhaba Ben 12. Sınıf öğrencisiyim. Son sene Açık öğretime geçtim.
    Ortak+seçmeli toplam kredim =170
    Toplam dönemim =7
    Aolde okuduğum dönem=1
    Alanımda yok. Ben Açık öğretim sistemiyle ilgili yeteri bilgiye sahip değilim. 8-9 aralıkta olacak sınava girecek miyim? Ve bu sınavda 22 kredi toplarsam mezun oluyor muyum ? Bilgi verebilirseniz cok sevinirim

  4. Merhaba ben 8. Sınıfı okudum ama mezun belgemi falan almadım okurken bıraktım açık lisede tekrar 8 denmi baslarm yoksa 9 danmı

  5. Meslek lisesinde okuyordum yiyecek içecek bölümünde 11 12. Sınıfı acıktan okumak istyorum aynı bölümüme devam edebiliyormuyum

  6. Ben 10 sınıfta devamsızlıktan kaldım açık lise okumak istiyorum ikinci hakkımı kulanmadım kullanmadan da aciktan okuya bilirmiyim yoksa 1 sene gecmesimi lazım

    1. Evet dilerseniz geçiş yapabiliyorsunuz. Halk eğitim merkezlerine giderek gerekli başvuruyu yaptığınızda geçiş işlemleriniz yapılabilir.

  7. mrb ben 7.ve 8.sınıfı okumadım okumadım okula devam etmek istiyorum açıktan nasıl okuyabilirim?
    hemen cevap verirseniz sevinirim.

  8. Ben 12. Sınıf öğrencisiyim 2. Dönem büyük ihtimalle devamsızlıktan sınıfta kalacağım açık lise ye başvurabilirmiyim ?

  9. Ben lise 2 de bırakdım şimdi açık liseye yazılmayı düşünüyorum yazıla bilirmiyim

  10. Ben 12 sınıf ogrencisiyim ikinci donem açık liseye yazılmayıp düşünüyorum yazilabilirmiyim

    1. Dostum ben de 12. Sınıfım devamsızlıkliktan kalicam galiba 17 gün özürsüz devamsızlığım var sen yazilabildin mi 12. Sinifta acik liseye?

  11. Mrb bn lise 1 gittim sadece ve 2 kere kaldım suan açıktan devam etmek istiyorum sadece 4 yıl okuyUP da bi meslek alabilirmiyim lütfen cvp verin kafamda deli sorular var iyi akşamlar☺

  12. iyi gunler yurt disinda Urdunde lise 2 ye kadar okumus bir ogrenci , Turkiyede lise 3 u aciktan okuyabilirmi , nasil basvurabilir , yardimci olabilirmisiniz , tesekkurler

  13. ben meslek lisesinde okuyorum 11 sınıfta okulu bırakmaya karar verdim meslek lisesinden normal düz lise okuya bilirmiyim dışardan ?

  14. Ben ortaokulu bitirdim de teog puanim iyi deildi liseyi aciktan okuyarak bitirip universiteye gitmek istiyorum yani meslek sahibi olmak istiyorum liseyi aciktan bitirmek icin okula gelmem gerekiyormu acaba yardimci olursaniz sevinirim saygilar

    1. Mesleki açık lise okuyacaksan 2-3 okula gitmen gerekir alan derslerin için ama alansız normal lise okuyacaksan okula gitmeyeceksin. Evde çalışacaksan bu konuda kendine güveniyorsan yapabilirim diyorsan karar senin açık lise okursun

  15. Merhaba, 10. Sınıf öğrencisiyim kafam çok karışık delirmek üzereyim. Okuldan korkuyorum okula gitmek istemiyorum ve açık liseden okumak istiyorum bu konuda kendime güveniyorum. Sizce doğru bir karar mı ne yapmalıyım lütfen yardım edin annemi babamı nasıl ikna edebilirim?

  16. Açık lisede fen veya sosyal diye ayrım varmı? Yoksa eskiden olduğu gibi krediyi tamamla hangi ders olursa olsun gibi mi?

  17. Merhaba anadolu lisesinde okuyorum yabancı dil bolumü orencisiyim bu sene son yılım ama bu son yılımı bazı sebeplerden dolayı dışardan okumak istiyorum dışardan okuyarak yapabilcegimi dusunuyorum cunku normelden okurkende derslerim iyiydi. Okula gitmedigim zaman Sınav konusunu tam bilmesem bile sinavlara sonradan girdigimm zaman kitabi bir okurdum gecerdim hatta okula gelenlerden sinava vaktinde girenlerden yani bazılarından bile yuksek alırdım hocalarım felan şaşırdı yani disardan okuyabilecegimi dusunuyorum , ama lise son sinifı disardan okumakla ilgili hic bir bilgim yok luften bilgilendirebilirmisiniz

  18. Merhaba hocam liseden mezun olan bir öğrenci tekrardan açıktan lise okusa eski diplomasi iptal olur mu ( okuyacak olan mahkum çıkma amaçlı :)…)

  19. Benim bir tanıdığım açıktan lise okumayı düşünüyor hiç liseye gitmedi.Zor olur mu ve kaç senede lise diplomasını alır?

  20. Ben lite 1 ikinci döneminde tyrk ettim ve daha sonra mesleki eğitim lisesinden kalfalık diploması aldım ve şimdi ustalığı alacam yanındq lise diploması almak için ne yapmak gerekiyor kayıt ve sınavlar ne zaman

  21. Ben şimdi 12.sınıf öğrencisi oldum ve dershaneye gidip daha çok ders çalışabilmek için açıktan okumak istiyorum yararları ve zararları nelerdir acaba

  22. bide lise bir bitti açıktan okusam lise 2 denmi devam edecem yoksa baştanmı lise bire gececem

  23. Merhabalar. Gectigimiz donem YGS LYS hazirlik donemindeki devamsizliklar nedeniyle kaldim. Af cikmazsa sinif tekrari olacak. Acik liseye gittigimde bir sene icinde mezun olabiliyor muyum? Meslek lisesinde okuyorum bu arada.

  24. Son sınıfa geçtim ve sadece sınav odaklı ilerlemek istiyorum evet iş bende bitiyor ve kendimden eminim sadece temel lisemi açık lisemi ikilemde kaldım. Bana her ikisininde artı ve eksi yanlarını söyleyebilirmisiniz. Birde rica etsem açık lisede okuduğum zaman okul puanım ne durumda olur?

    1. Merhaba ben 10.sınıfım 9. Sınıfta kaldım meslek lisesini bıraktım şimdi açıktan okumaya devam edersem nerden başlıycam ve kayıt tarihlerini bilmiyorum 2. Dönem dediler okula ne zamanları gidicem ve sınavlara ne zaman gidicem bu bilgileri nerden alabilirim bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz lütfen.

  25. Orta okul mezunuyum lise icin halk egitimine gittim diplomami ankaraya gonderdiklerini soyluyolar ben orta okul diplomami nasil alabilirim liseye kayit yapmak icin admin ..

    1. Evet lise ye kayıt yaptırmanız mümkündür onlar okuldan gerekli kayıtları alarakta yapabilmektedir.

  26. Ben 8 zinci sinifta kaldim ailiem yüzünden simdi 14 yaşındayım okumak istiyorum aciktan nasil olur bilmiyorum

    1. Bölgenizde bulunan halk eğitim merkezlerine giderek kaydınızı yaptırabilirsiniz. Gitmeden önce gerekli olan evraklarınızı araştırıp tamamlamanız gerekiyor. Telefon ile irtibat kurabilirsiniz.

  27. Merhaba be lise 1 de kaldım eğer açık meslek lisesinden olursam 10.sınıfı mı okuyacak ayrıca sınavları nasil

    1. Sınavların test haline devamlı internetten ulaşabilirsiniz. Çalıştığınız müddetçe kolay test olması daha da kolay hale getirmektedir.

  28. 16 yasindayim aciktan okuyabilirmiyim polisik istiyorum polislik bolumunden egitim almak icin aciktan ne yapmaliyim

  29. 2 kere lise 1 de kaldım Şu An okul bitiyo ve ben açıktan lise ikiye direk kayıt olu cam dersli olarak gitmek istiyorum alan seçimi ne zaman yapacağım.Çok acil

  30. Marhaba ben 9 sınıfta alttan derslerim vardı 10 geçtim ve ailemde bir sıkıntılar oldu ders ilgilenmedim sınıfta tekrar kaldım şimdi başlamak istiyorum yaşım 23 şimdi açık ogretimden sifirdanmi baslaniyor ama daha liseye okunmuyormus ne yapmaliyim en azından lise belgemi almak istiyorum

  31. Ben şuanda lise 2 okumaktayim 3 e gectigimde aciktan devam etmeyi dusunuyorum 3 tenmi devam ederim ne kadar sureyle alabilirim

  32. Artık zorunlu eğitim 12yıl oldugu icin nasıl okuyacak Çocuklar liseyi dışardan anlayamadım

    1. Açıköğretim Lisesine gitmen gerekiyor onun içinde bulunduğun ilçenin Halk Eğitim Merkezine telefon ile ulaştığın vakit sana yardımcı olacaklardır. Bir an önce okula başlayıp zaman su gibi akıp geçiyor bitirirsiniz.

  33. Ben 32 yaşındayım . Okumayı cok seviyorum . Ama küçük bi yerde yaşadığımız icin ailem okutmadı . Bu yaştan sonrada yapamazsın . Okuyup ne olacaksın diyenler oluyo . Fikir istiyorum sizden zorlanirmiyim

  34. Ben şuanda lise 3 üm dışardan okusam 9. Sınıftan mi basliycam ve 12 de okula geri yazilsam olurmu yani 1 sene dışardan okuyup sonra yazilsam

  35. slm kafamda deli deli sorular var.?
    1.SORUM :lise 2 bıraktım acık ögretime basladım yeniden liseye baslar gibi bastan basladım bana kaldıgın yerden devam edersin dediler bastan basladım nasıl olucak bilmiyorum :?
    2 SORUM: BEN yüzyüze egitim almak istiyorum bunu başka arkadaşlarım var normal lise gibi akşam okula gidip bitirdiler bulundugum bölgee bu imkan yok bu sorun nasıl cözulecek
    3SORUM: acık ögretim kredili sistem koymus 14 dersin toplamı 30 puan bunu yası gecmiş bir kişi nasıl yapsınki geçsin 2 dersin normal ögrenci zor geçiyor buna bi çözüm gelsin istiyoruz.arkadaslar susmamak lazım lütfen sesisimizi duyurmamız lazım herkes cok zor sartlar altın çalısıyor .

  36. açık öğretim lise okumak istiyorum son kayıt tarihleri ne zaman bilmiyorum bulamıyorum bana yardımcı olurmusunuz acaba ?

    1. Gerekli kredi (puan) tamamladıktan sonra mezun olursunuz, bugüne kadar aldığınız notlar hesaplanarak krediniz olarak kayda geçer.

  37. Öncelikle meraba ..
    Ben suan meslek lisesine gidiyorum..
    Açıktan okumammı avantajlı yoksa devammı edin yardım edin …
    Bu arada açıktan okumak diğer liselerle aynı mı yani bir işe girerken açıktan okuduğun göz önüne alınıyor mu ?

    1. İşe girerken açıktan ya da normal okuduğunu sormuyor, hiç bir farkı yok yalnız üniversite sınavlarında puanlarınız seçtiğiniz bölüme göre değişiklik gösteriyor.

  38. Ben suan imamhatip lisesi 3. Sınifim ama aciktan okumak istiyorum mümkünmudur acaba ve 9. Siniftanmi baslicam yoksa 11 . Siniftan devammi edicem ve okula gitmek zorundamiyiz

  39. Ben lise 1 gittim ortamdan dolayı bırakmak zorunda kaldım sımdı açıktan okumak istiyorum cocuk gelişimi sınavlar zor mu acaba

  40. Ben lise 3. sınıfta kaldım ve açıktan okumak istiyorum lise 3 ten mi devam edicem yoksa 9dan mı başlamam gerekiyor

  41. Ben lise 2 yani 10 sinifin ama aciktan okumak istiyorum nasil olucakk kayitlar bitmiş galiba ne yapicam simdi ve lise 3ten mi okucam ??lütfen cevaplayin .

      1. Peki tsk ederim suan biraksam aciktan okuyabilirim yani suanki aciktan okuyanlarla fark ne olucakk ?

  42. Ben sivasta atatürk anadolu lisesinde okuyorum ama açıktan okumak istiyorum sizce hangisi daha avantajlı

  43. Lise3 anadolu lsesi ogrencisymm acktan devam Etmek istiyorm bana eksisi mi artisi mi olur ? Cevaplarsaniz sevinirim

    1. Açıköğretim lisesinden eğitiminize devam etmeniz daha kısa sürede bitirmenize yardımcı olacaktır.

  44. Merhaba;

    Benim kardesim acıktan meslek lisesi okumak istiyor yarın kayıtların son günüymüş ilgili yerleri aradıgımızda detaylı anlatmıyorlar okul bulması gerek diyorlar nasıl bir yol izliyeceğiz.Açıktan bilişim web programlama okumak istiyormus.

  45. Ben lise üçe geçtim ama açık öğretimden okumak istiyorum nasıl olacak geçebilir miyim şimdiden teşekkür ederim.

    1. Evet okuyabilirsiniz okuldaki notlarınız ele alınarak hesaplamalar yapılır. Okuldaki belgelerinizi alıp halk eğitim merkezlerine başvuru da bulunup size hangi yolu izleyeceğinize dair bilgi vereceklerdir.

  46. merhaba arkadaslar ben hüseyin yalçın 8.sınıfı yeni bitirdim liseye zorunlu sartlar yüzünden 1 sene ara verdim şimdi nasıl açıktan okurum yardımcı olurmusunuz..

  47. Ben sekizinci sınıf okuyorum âmâ dışarıdan okumak istiyorum okulda çıkış nasıl verilir

  48. bn lise 9. sınıfta tekrar yaptım ve bi defadaha okuma şansım vardı okudum sınıfı keçtim lise 10. sınıfta kaldım açıktam okuya bilirmiyimm

  49. merhaba ben lise yıllarında 3 sene okudum ama alttan derslerim vardı ve ben bunları vermeye gitmediğim için bana tasdikname verdiler bu arada ticaret meslek okudum şimdi acikogrelime yazılmak istiyorum ama bugün halk egitimdeki bayan meslek lisesinden kayıt yaptırma mi söyledi yoksa puanım düşermiş bu arada da ben düz lise gibi okumak istiyorum yardım lutfen

  50. Orta okulu bitirdim. Teog puanım normal bir liseye yetmedi, açıktan okumak istiyorum. Sabıkam var ilerde bi meslek sahibi olmama engel olurmu?

  51. Mrb..ben 26 yaşındayım liseyi 1 sene okuduktan sonra bırakmak zorunda kaldım ..bu durumda açıktan bitirmek istiyorum kaç yılda biter..ve açıktan bitirmek zormu çok istiyorum lise diploması almak ve çalışmak

  52. açıktan lise okuyup diplomayı aldıktan sonra polis meslek yüksek okuluna giriş yapabilir miyiz.

  53. Ben lise 1de kaldım eğer açık meslek lisesinden devam edersem lise 2yimi okuyacagım ve üniversitede de mi açıktan okumak zorundayım

  54. Ben lise 2 de kaldım müdür açıktan onu direk lise 3 e gecersin dedi lise 4 bitince direk üniversite sınavlarına girebilirmiyim yoksa kredi filan biriktiricemmi haftasonu açık lisesi hakkında biraz bilgi verirmisiniz

    1. Açıktan okuduğunuz zaman belli bir puan barajında devam edersiniz. Notlarınızın ortalaması alınarak size puanlama çıkartılır eğer puanlarınız düz ve mesleki olarak 190’ı tamamladığı zaman lise mezuniyet diplaması alabilirsiniz.

  55. Aciktan okuyorum 40kredim var ancak spor lisesi okumak istiyorum aciktan böyle bisi mumkunmu

  56. Ben lise 2 de okuyorum eyer şimdi açık liseye başlarsam lise 3 den başlama gibi bi durum var mı?

  57. Merhaba😀
    Bende bazi sorunlar yuzunde liseye hic gitmedim,suan calisiyorum.ama lise diplamasi olmadan artik hic bi is yerine kolay kolay aliyolar yasim 19 disardan okumayi istiyorum ama kendime fazla guvenmiyorum we beynim karman corman acaba nasil yapmaliyim

    1. Iyi günler hocam açıkta her yaş grubu eğitimini sürdürebiliyor yasinizla ilgili hiçbir sorun olmayacaktır gerisine gelirsek sınav sistemi gayet kolay 45 puanla geçmenin yani sıra sorular test şeklinde anlayarak soruları çözmeniz mümkün ve aöl de online test var oradan sınavda karşınıza çıkabilecek tarzda sorular mevcut işinizi kolaylaştıracaktır bunun haricinde bişey yok sanırım :D

    1. Tabi dilerseniz açık liste eğitimi alabilirsiniz. Açık liseler her yaştan insanın okuyarak mezun olabileceği kurumdır. Yaş farkı aranmaksızın ilkokuldan mezun olan herkes kayıt hakkına sahiptir.

  58. Normal lisede meslekte 3 sınıfa kadar okumuş bir kişiyim açıktan okulumu düz lisede bi bitirmek istiyorum 3 .sınıfa kadar
    Aciktan devam etsem tekrar 4 sene okumam mi lazim yoksa 3 e kadar verdiğim dersler açıktan okusam geçerli olur mu

    1. Ben 11de acikmeslege gitmekistiyorum alirlarmi cocuk gelisim okumak istiyorum alirlarmi suan duz anadoludayim haftasonu mu gidicez okula

  59. bisey sorucam. ben sekizinci sinifim ve teog puanim acik liseye dao herhangi birseyi etkilemez değilmi. calisip calismama konusunda emindegilim. eger teogun acik lisede hicbir etksii yoksa birsene kendjmi sikmak da istemiyormm yardmci olurmusunz

  60. Merhaba.. 😊
    Ben kimya bilişim teknolojisini lise 3 te bırakıp Belçika’ya temelli taşındım ama o mesleğin burda üniversitesi var lisesi yok yani Türkiye gibi değil ve bende de dil problemi olduğu için bu yüzünden devam edemedim ve liseyi açıktan nasıl bitirebilirim ?

  61. Aradigim bilgilere ulastm. Her yerde kafamdaki sorulara cevap aramistm ama bulamamistm. Cok tesekkurler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu